Een digitale factuur en een domiciliëring zorgen voor een zekere administratieve vereenvoudiging. De laatste jaren wordt dit meer en meer gebruikt. Maar weet u waarom het zo makkelijk is?
Wij zoomen in op de technologische en ecologische voordelen.
Makkelijk uw facturen betalen via domiciliëring.
Kort gezegd: een domiciliëring is een methode om uw facturen makkelijk en efficiënt te betalen. Het geld wordt automatisch van uw rekening gehaald door – bijvoorbeeld – uw energieleverancier, Mega.
Een domiciliëring zonder uw toestemming? Da’s niet mogelijk! Wij activeren geen enkele domiciliëring zonder uw toestemming. Als u een domiciliëring wil activeren, moet u een domiciliëringsmandaat invullen of moet u dit vermelden bij uw inschrijving.
Wat zijn de voordelen voor u?
-
Makkelijk en snel
U moet niet elke maand een overschrijving doen om uw factuur op tijd te betalen. Gedaan met overschrijvingsformulieren in te vullen! Maak plaats voor een snelle afhandeling! Anders gezegd: het is makkelijk, efficiënt en automatisch.
-
Een ecologisch antwoord
Als u kiest voor een domiciliëring,ontvangt u slechts één factuur per jaar, de afrekeningsfactuur. Zo werkt u mee aan een duurzame planeet.
-
Geen herinneringskosten meer
De domiciliëring is een eenvoudige en makkelijke manier om al uw facturen op tijd te betalen. U vermijdt herinneringskosten op uw volgende voorschotfactuur.
Als u toch betaalt via domiciliëring én u een wenst een factuur te ontvangen, dan kan u kiezen voor een “e-invoice”.
De elektronische factuur: de voordelen
- Tijdwinst: als uw factuur via e-mail verstuurd wordt, kan u deze na enkele seconden raadplegen. Dit is niet het geval bij een papieren factuur. Het duurt 1-2 dagen vooraleer de factuur in uw brievenbus zit.
- Online factuur: u kan uw digitale factuur overal raadplegen. Bent u niet thuis? Geen erg! U kan via uw smartphone uw factuur makkelijk nakijken. Op elk moment kan u nagaan wat u betaalt voor uw energie.
- Gedaan met verdwaalde facturen: het digitaal sturen van facturen zorgt voor een goede ontvangst en minimaliseert het risico om deze kwijt te raken. Het zorgt ervoor dat elke factuur bij de juiste ontvanger toekomt.
- Een mooie geste voor de planeet: door te kiezen voor een digitale factuur draagt u een steentje bij aan een duurzame planeet. Er worden geen papieren facturen meer verstuurd via de post. Hierdoor vermindert u uw ecologische voetafdruk. Bovendien leiden papieren facturen tot extra CO2-uitstoot, in tegenstelling tot e-mails.
Waar kan ik mijn digitale voorschotfactuur raadplegen?
- Verzenden van een e-mail: u ontvangt elke maand een e-mail (de 1ste of 15de van de maand, afhankelijk van uw factuurdatum). Op deze factuur kan u het bedrag en de datum van debitering raadplegen. Zo houdt u dus een overzicht van uw betalingen.
- De factuur in PDF: in de e-mail staat een link naar uw factuur in PDF. U kan op deze factuur alle details bekijken zodat u weet uit welke elementen uw voorschotbedrag is opgebouwd.
Hoe activeer ik een domiciliëring en een digitale factuur?
U kan inloggen op uw online klantenzone myMega en deze opties aanvinken. U hebt namelijk de mogelijkheid om dit zelf te doen via uw persoonlijk profiel. Vul uw bankgegevens in en klaar is kees! U kan natuurlijk ook altijd één van onze medewerkers telefonisch (016/67 60 60) contacteren om u te helpen.
Bent u overtuigd? Twijfel dan niet om deze duurzaam en ecologische stappen te ondernemen!