blog Mega

2019, een geslaagd jaar voor Mega! Tijd om de balans op te maken…

2023-11-14 / Dieter

Het jaar 2019? We mogen zeggen dat het geslaagd was voor ons. We kijken samen met jou terug naar de sleutelmomenten van de afgelopen 12 maanden.

Tijdens de maand januari vinden we het altijd interessant om even terug te kijken welke weg we afgelegd hebben. We bespreken onze sterktes en zwaktes en bepalen de doelen voor 2020.

Mega in 2019, maand per maand…

Januari – Aanpassing van je voorschotfactuur via myMega

voorschotfactuur aanpassen

 

Het lijkt misschien niet zo, maar een automatisatie als deze vraagt veel werk. Sinds januari 2019 kan je zelf je voorschotfactuur aanpassen via je online klantenzone. ‘t Is makkelijker voor ons en efficiënter voor jou!

Februari – Het avontuur van Mega in Frankrijk

We hadden het er al over in onze terugblik op 2018. In de tussentijd zijn onze plannen werkelijkheid geworden. In februari kondigden we aan dat we elektriciteit zouden leveren op de Franse markt onder de naam Mega Energie. Inmiddels leveren we er ook aardgas. Momenteel kozen al 20 000 klanten voor onze energie. Binnen 3 à 5 jaar willen we 300 000 leveringspunten voorzien van energie. Wij geloven er alvast in! En jij?

Februari – Verhuis naar een nieuw kantoor in Leuvenmega leuven

 

Op 6 februari verhuisden we naar een nieuw en groter kantoor in Leuven. Van hieruit werken dagelijks 13 vaste werknemers en een tiental studenten.

Juni – Mega wordt de 6de energieleverancier van het land en passeert de kaap van de 300 000 klanten

goedkope tarieven

 

Op één jaar tijd is de bekendheid van Mega gegroeid in het hele land. In juni 2018 telden we nog 100 000 klanten. Tot op vandaag kozen heel wat Belgen voor Mega als hun energieleverancier. Waarom? We hebben bewezen dat we door ons kostenbeheer de concurrentie kunnen overtreffen met onze goedkope tarieven, die niet alleen vandaag competitief zijn maar ook na elke contracthernieuwing.

Juli – Update van het peterschapprogramma

Bij Mega houden we ervan om onze klanten te belonen! Daarom hebben we de peterschapprocedure geüpdatet. Voor degenen die het nog niet weten: het peterschap van Mega, da’s een goede deal om niet alleen jouw energiefactuur te verlagen, maar ook dat van je “petekind”. Als peter ontvang je een korting van € 40 per nieuwe aangebrachte klant. Je petekind ontvangt op zijn beurt een korting van 50% op de abonnementskost van zijn energiecontract. Interessant, niet?

peterschap

Oktober – Greenpeace geeft ons de “lichtgele” kleur

hernieuwbare energie

Zoals elk jaar publiceerde Greenpeace zijn vergelijkende studie over alle energieleveranciers in België. Vorig jaar kregen we de groene kleur als beloning voor onze investeringen in hernieuwbare energie. Dit jaar kregen we van Greenpeace de lichtgele kleur. Het klopt inderdaad dat we niet over de financiële middelen beschikken om te blijven investeren in de productie van hernieuwbare energie. Lichtgeel is dus een goede score voor Mega. Gezien de huidige groei vinden we dat Greenpeace onze inspanningen beloont voor de aankoop van hernieuwbare energie bij Belgische producenten.

November – Nieuw logo, nieuwe website en onze 1ste grote reclamecampagne

campagne mega

In de maand november lieten we veel van ons horen. Dat was nu eenmaal de bedoeling! Een spiksplinternieuwe website, nieuw logo en gedurfde slogan. We waren overal in België aanwezig, bijvoorbeeld via folders of grote reclameborden maar vooral door een te gekke campagne. Iedereen kent ondertussen de ongelofelijke avonturen van Yannick, Jan, Cindy en Christine. Via deze campagne wilden we een eenvoudige boodschap verspreiden voor het grote publiek: “wie ook je energieleverancier mag zijn, de energie blijft dezelfde”. Zoals je al weet biedt Mega altijd goedkopere tarieven aan. Je kan het vanaf nu makkelijk zelf nakijken via onze nieuwe vergelijkingstool.

Vandaag zijn meer en meer Belgen ervan overtuigd: “Mega. Dezelfde energie, gewoon goedkoper”.

December – 400 000 klanten!

uitstekende klantendienst

In 2019 beloonde Sinterklaas ons voor het harde werk. We passeerden de kaap van de 400 000 klanten. We verdubbelden ons klantenbestand in minder dan een jaar. Hier zijn we dan ook trots op! Dankzij onze campagne verwierven we grote bekendheid. Daarnaast kozen vele Belgen voor onze goedkopere energie en konden ze altijd een beroep doen op een uitstekende klantendienst.

December – Een nieuwe deal tarieven mazout

Als klant van Mega weet je ongetwijfeld dat het maken van goede deals één van onze specialiteiten is. We delen ze dan ook graag met jou!

In december brachten we je op de hoogte van onze nieuwste exclusieve deal. Vanaf nu kan je het hele jaar door profiteren van lagere tarieven voor mazout en het onderhoud van je mazouttank. Geïnteresseerd? Neem een kijkje op je online klantenzone myMega.

Doorheen het hele jaar…

Een optimale klantendienst

We werken ons dagelijks uit de naad om de beste klantendienst aan te bieden. Daarnaast proberen we zo veel mogelijk procedures te automatiseren:

Dit is allemaal mogelijk dankzij onze op maat gemaakte en intern gecreëerde tools.

Bij Mega hebben we niet de gewoonte om op onze lauweren te rusten. We leren constant uit onze fouten om zo beter te kunnen beantwoorden aan de wensen van de klanten. Daarnaast stellen onszelf continu in vraag. We zijn er goed en wel van bewust dat er soms onzekerheden of onduidelijkheden zijn. Daarom proberen we zowel onze procedures als de vaardigheden van onze werknemers constant te verbeteren.

Nieuwe aanwinsten nieuwe werknemers

We trekken voortdurend nieuwe talenten aan en kunnen zo altijd een beroep doen op nieuwe vaardigheden. Op die manier kunnen we de beste service leveren. In 2019 versterkten we alle departementen, zowel in Leuven als in Luik: onze klantendienst, operations, IT, marketing, finance en HR. In 2019 wierven we 23 nieuwe werknemers aan. Dankzij jullie steun zijn we het laatste jaar sterk gegroeid. Dus, dank je wel!

Daarnaast hebben we onze klantendienst, als gevolg van de sterke groei van Mega, in 2019 versterkt met jonge werkkrachten: studenten. Ze helpen ons dagelijks om de kwaliteit en tevredenheid van onze klantendienst te behouden, zelfs tijdens de vakanties.

Een grotere bekendheid

groepsaankoopWe winnen steeds meer aan bekendheid. De campagne heeft ons natuurlijk geholpen! Maar dat niet alleen… Door onze voordelige gas- en elektriciteitstarieven hebben we verschillende groepsaankopen gewonnen. Ze waren goed voor 113 887 extra contracten (64 287 klanten).

Hier een klein overzicht:

Cadeaus in overvloed belonen

We willen onze klanten altijd belonen met leuke cadeaus. Dit doen we bijvoorbeeld via de maandelijkse nieuwsbrief of onze jaarlijkse Adventskalender. We gaven in de maand december alleen al € 47 000 aan prijzen weg. Leuk om klant van Mega te zijn, toch?

Voilà! De balans is opgemaakt, we concentreren ons nu op morgen. Kortom, nieuwe uitdagingen om je nog beter van dienst te kunnen zijn. En dit alles met passie en de wil om altijd te leren.

Tot in 2020!

 

 

belgische energieleverancier