Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
2019-09-26 / Dieter
Dalende energieprijzen: da’s het “goede nieuws” van de energiesector tijdens het begin van het schooljaar.
Sinds de lente van dit jaar hebben we te maken met dalende energieprijzen. De winter van 2018-2019 was eigenlijk relatief zacht. Volgens het KMI was de lente van dit jaar redelijk normaal met enkele temperatuurpieken, maar ook wat regenval, wind en zon.
In België is de daling van de energieprijs vooral gelinkt aan het feit dat de nucleaire crisis is opgelost. De situatie rond de beschikbaarheid van het nucleair park is opnieuw normaal. Bijna alle installaties zijn momenteel beschikbaar. Dit heeft een gunstig effect op de gas- en elektriciteitsfactuur van de verbruiker. Sinds enkele maanden kan de Belgische verbruiker een mooie besparing realiseren op zijn gas- en elektriciteitsfactuur dankzij de dalende energieprijzen.
Hier voegen we het “zomer-effect” nog aan toe. Dit wil zeggen dat er tijdens de zomer van 2019 een groot aanbod was en een beperkte afname. Dit heeft als gevolg dat de Belgische verbruiker kon profiteren van de dalende energieprijzen. En zelfs als tijdens de komende wintermaanden de vraag groter zou worden, mogen we stellen dat de crisis achter ons ligt.
Als je je onlangs met een vast of variabel tarief inschreef bij Mega: in de twee gevallen realiseer je een zekere besparing op je energiefactuur. Tijdens de laatste winter konden onze klanten profiteren van een variabel hernieuwingstarief.
Zoals je weet is ons doel om steeds een zo laag mogelijke prijs op de markt aan te bieden met een contract dat is aangepast aan het serviceniveau dat je nodig hebt. Raadpleeg hieronder onze 3 verschillende formules Super, Easy en Zen:
Super | goedkoper want het bevat het minste diensten (betaling via domiciliëring en digitale facturatie) |
Easy | meer flexibiliteit op het gebied van betalingen en communicatie |
Zen | de mogelijkheid geven om je tarief op lange termijn vast te leggen |
Onze tarieven zijn vast of variabel; dit zorgt ervoor dat je op elk moment van een zo voordelig mogelijk tarief kan genieten. Bij Mega vernieuwen we het contract steeds met het beste tariefplan, vast of variabel, volgens de omstandigheden van de energiemarkt.
Houd er rekening mee dat, wat ook je situatie is, de energieprijs slechts 30% van de totale elektriciteitsfactuur inhoudt. De rest zijn kosten voor de distributie, transport en belastingen.
Als klant besef je waarschijnlijk dat Mega zich positioneert als duurzaam goedkopere energieleverancier. Dit wil zeggen dat je als klant van Mega niet alleen vandaag profiteert van een zeer lage energieprijs, maar ook na elke hernieuwing van je contract.
Mega wil de meest betaalbare energie aanbieden aan alle Belgische verbruikers. Dat is de missie van Mega. Eén van de ingrediënten om een goedkopere energieleverancier te kunnen zijn, is bijvoorbeeld autonomie. We doen zo veel mogelijk beroep op interne competenties. Zo kan Mega zijn eigen werknemers ten volste benutten en de kosten beperken.
Onze klantendienst, het grootste departement binnen Mega, is bijvoorbeeld volledig intern beheerd. Meer dan 40 Franstalige en Nederlandstalige werknemers maken deel uit van dit 100% autonoom departement waar het hoofddoel is om steeds de “client experience” te verbeteren.
Sinds kort doen we ook beroep op studenten met verschillende achtergronden om onze klantendienst te versterken in drukke perioden. Door het aantrekken van kwaliteitsvolle studenten kan Mega de functioneringskosten laag houden. Bovendien behouden we op die manier ook een zeker kwaliteitsniveau en zorgen we voor klanttevredenheid.
Een ander onmisbaar element om een competitieve energieleverancier te zijn is innovatie. We zijn echt fier dat we het merendeel van onze informatiesystemen zelf ontwikkeld hebben. We hebben het hier dan over het client management system, onze website en ons facturatiesysteem. Dit heeft ons natuurlijk heel wat werk gekost. Maar dit levert ons natuurlijk heel wat ervaring op, die we zorgvuldig bewaren binnen Mega.
Dankzij een gezond beheer van onze functioneringskosten en de internalisering van tools en programma’s kan Mega blijven doorgaan met het aanbieden van duurzaam goedkopere tarieven aan alle klanten.
We zijn bovendien ook al vaak gekozen als voordeligste leverancier voor verschillende groepsaankopen van Wikipower, Test-Aankoop, la Libre en La Dernière Heure. Verschillende gemeentes en provincies, zoals Antwerpen, Limburg en Oost-Vlaanderen werken ook met ons samen voor het organiseren van de groepsaankopen.
Als je wilt besparen op je gas- en elektriciteitsfactuur, twijfel dan niet om een simulatie te doen en onze website te bezoeken. Je kan hier verschillende tariefplannen raadplegen die aangepast zijn aan je noden en behoeftes.