Het jaar 2020 van Mega

jaar van Mega

‘t Is een kleine traditie om aan het begin van elk jaar terug te kijken op de weg die we hebben afgelegd. Wat kunnen we van het jaar 2020 leren? Successen, behaalde doelen, nieuwe collega’s, onaangename verrassingen zoals het coronavirus, … Laten we terugblikken op het jaar dat ons verplichtte thuis te blijven en ons toch veel geleerd heeft.

We hadden dit artikel graag aangevuld met meer foto’s van ons op kantoor, zoals we vaak doen in onze communicatie. We vinden het belangrijk om de gezichten achter Mega te laten zien. Helaas heeft de uitzonderlijke situatie van 2020 daar anders over beslist. De coronacrisis heeft ons mentaal een kleine tik uitgedeeld, dat moeten we toegeven. Toch hield ons dit niet tegen om elke dag opnieuw een kwaliteitsvolle dienstverlening aan te bieden aan onze klanten.

Laten we samen terugblikken op het jaar 2020!

Januari

Zonder te weten wat er ons te wachten zou staan, begonnen we 2020 in januari met veel energie.

Louise testte de eerste “Mega-fiets”. Daarna besloten we om deze tweewielers ter beschikking te stellen van alle Mega-werknemers. We wilden namelijk ook ons steentje bijdragen aan een duurzame toekomst. Met diezelfde gedachte lieten we ook een milieuvriendelijke “Mega-fles” maken voor iedere werknemer. Geen plastic glazen meer op kantoor!

Wie januari zegt, zegt ook de komst van Valentine, onze hr-manager, en het huwelijk van Antoine die op onze IT-afdeling werkt.

Februari

In de tweede maand van het jaar mochten we een Mega-baby verwelkomen. Julien van het IT-team zag zijn gezin uitbreiden met een kleine spruit. 🎉

Maart

De maand maart begon sportief. We namen deel aan de Woman Race, een hardloopwedstrijd voor vrouwen in het teken van de strijd tegen vrouwenkankers. Mega had er zelfs een stand waar iedereen een smartwatch kon winnen.

Bovendien begonnen Kwinten en Sylvie als klantenadviseur in ons kantoor in Leuven.

En dan, zo ineens, arriveerde het coronavirus in België. Van de ene op de andere dag zaten we allemaal opgesloten in ons kot. Ondanks deze ongeziene situatie bleven we verder gaan op ons elan. Iedereen werkte van thuis uit, maar dit was niet echt een grote verandering voor ons: we bleven onze goedkopere energie leveren aan al onze klanten. We vonden snel een andere werkstructuur en tot op de dag van vandaag loopt alles gesmeerd!

April

April, ‘t begin van de mooie dagen! We mochten nieuwe klantenadviseurs verwelkomen in ons kantoor in Leuven: Liesbet, Lisa en de twee Pieters.

Wij wilden onze positieve ingesteldheid delen met jullie! Daarom hopen we dat we jullie aan het lachen brachten met deze montage.

Mei

Je stelde ons heel wat vragen over de invloed van de coronacrisis op je energiefactuur. Het goede nieuws is dat je als Mega-klant toch sowieso minder betaalt voor je energie. Toch gaven we je enkele tips hoe je je verbruik kan beperken als je van thuis uit werkt (wat vandaag de dag helaas nog altijd het geval is).

Daarnaast kwamen de Mega-fietsen aan, juist op tijd voor de zonnige dagen! 

Verder ontvingen al onze werknemers een klein geschenk thuis. Communiceren via Teams of Slack is handig maar we misten het sociale contact. Deze kleine attentie heeft ons opgebeurd!

Daarna begonnen enkele werknemers terug te keren naar onze kantoren omdat de maatregelen het toelieten. Voor nieuwe werknemers was het ook nodig om op kantoor te werken omdat zij een persoonlijke opleiding kregen. We toverden onze kantoren in enkele dagen tijd om tot een omgeving die volledig coronaproof was.

Juni

customer-friendly-megaMega groeit elke dag en daardoor voelden we in juni dat we extra werkkrachten nodig hadden. We verwelkomden drie nieuwe klantenadviseurs: Amandine en Justine in Luik en Nicky in Leuven.

Juni was ook een aangename verrassing. Het adviesbureau goCX verkoos Mega tot de meest klantvriendelijke energieleverancier van België. Dit was het resultaat van een enquête bij 4210 Belgen.

Juli

We zullen juli niet snel vergeten! Mega telt 500.000 klanten en zet haar voet naast de belangrijkste leveranciers van het land. Wat zijn we trots! Een dankjewel voor alle Belgen die ons het vertrouwen gaven en kozen voor onze goedkopere tarieven.

Daarnaast versterkte Sofia in deze maand onze financiële afdeling.

Augustus

Nog meer nieuwe aanwinsten bij Mega! Charlène vervoegde zich bij Sofia en de rest van het team op de financiële afdeling. Ook de IT-afdeling zag het team groeien met de komst van Laly en Quentin. Tot slot verwelkomde Leuven Nicholas die Mega kwam versterken als klantenadviseur.

September

campagne megaWe begonnen het schooljaar goed met onze eerste radiocampagne. Misschien heb je onze klanten bekende hits horen zingen om onze concurrenten te vertellen dat wij goedkoper zijn?

We vertelden ook over de avonturen van Cindy, Yannick, Jan en Christine die een einde maakten aan hun veel te hoge energiefacturen.

In deze maand werd er opnieuw een Mega-baby geboren in het gezin van Wendy, onze collega van de klantendienst. Ten slotte vervoegde Elise zich bij het team van Luik als klantenadviseur. Helena en Imanu deden hetzelfde bij het “Leuven Team”.

Oktober

We hadden het genoegen om Margaux te verwelkomen. Ze werkte als student al bij onze klantendienst en begon nu bij ons als vaste werknemer. Het “Operations”-team kon vanaf nu ook rekenen op de kennis en werkkracht van Martin.

November

We sloten het jaar af met een hoogtepunt: onze eerste tv-campagne. Wat waren we enthousiast toen we onze reclamespot voor het eerst op televisie zagen! We hopen dat je het net zo leuk vond als wij.

In november verscheen ook de GreenPeace-ranking. Aangezien de donkergroene kleur, die investeringen in hernieuwbare energie beloont, ontbrak, kende Greenpeace Mega de “lichtgele” kleur toe. We zijn hier tevreden mee! We vinden dat deze score onze inspanningen om hernieuwbare energie aan te kopen bij Belgische producenten beloont.hernieuwbare energie

Verder mochten we ook vier nieuwe collega’s verwelkomen:

  • Jerôme als IT-analyst
  • Gaëlle en Helena als klantenadviseurs in Luik
  • Lente en Kaat als klantenadviseurs in Leuven

December

Het jaar eindigde rustig (zonder de traditionele eindejaarsreceptie) maar met een positieve noot voor Mega. We zijn blij met de weg die we in 2020 hebben afgelegd, onze aanhoudende groei en de bekendheid die in België en Frankrijk blijft vergroten.

Ten slotte willen we onze studenten ook even in de schijnwerpers zetten. Ze staan elke dag van het jaar klaar onze klantendienst te ondersteunen. Bedankt!

Nu de balans is opgemaakt, concentreren wij ons op de toekomst. Wij zijn benieuwd wat 2021 voor ons in petto heeft. We gaan de uitdaging om je nog beter van dienst te zijn graag aan!