Mega, leverancier met menselijke waarden en Belgische knowhow: deel 2

lokale energieleverancier

Vorige maand spraken we in het eerste deel over de interne werking met een bijzondere focus op onze klantendienst. Deze maand nemen we je opnieuw mee achter de schermen van Mega.

We hadden het er al over in ons vorige blogartikel: een energieleverancier moet beschikken over heel wat knowhow. Vaardigheden intern ontwikkelen is daarom één van onze kernwaarden. We vinden dat als we zo veel mogelijk kennis in huis halen, we meer kunnen investeren om nóg beter te doen. We vertelden je al over onze Customer Service-medewerkers. Laten we nu de andere departementen even in de schijnwerpers zetten.

Het departement Operations – een onmisbare steun

Deze afdeling, die uit 8 personen bestaat, ondersteunt de klantenservice en voert alle grootschalige handelingen uit. Dit doen zij zowel op het niveau van inschrijving, facturatie als invordering. Zij onderhouden ook de relatie met de netbeheerder.

IT-departement of anders gezegd, de basis van Mega

De IT-afdeling, die bestaat uit 6 personen, is met de recente komst van een nieuwe Business Analyst echt het zenuwcentrum van Mega. Antoine vat het goed samen:

“De belangrijkste missie van ons team is het verbeteren van interne tools om zo het werk van onze collega’s te vergemakkelijken. Zo kan Mega zijn klanten de beste service aanbieden tegen de laagste prijs. Iedereen mag frisse ideeën aanbrengen en leren van de kwaliteiten van de andere teamleden. Ik werk graag bij Mega omdat ik mijn ambities kan uiten zonder me ooit beperkt te voelen.”

Departement “Finance”

De financiële afdeling, die betrokken is bij het dagelijkse financiële beheer van Mega, moet ervoor zorgen dat Mega de mogelijkheid en middelen krijgt om zich dagelijks te ontwikkelen. Het team bestaat uit 4 fulltime medewerkers. Franck, het jongste lid van het team vertelt over zijn ervaring:

“Ik ben zeven maanden geleden begonnen als interim-accountant. Ik was toen net afgestudeerd. Bij Mega leerde ik de praktische kant van de boekhouding. Daarnaast codeer ik inkoopfacturen, bereid de maandelijkse betalingen voor en reageer op verzoeken van klanten. Het is prettig om te werken in een werkomgeving waar ik mezelf kan ontwikkelen. De collega’s zijn vriendelijk, gastvrij en staan altijd klaar om te helpen.”

Het departement Marketing & Communciatie

De creatie van de nieuwsbrief, video’s, gepersonaliseerde e-mails, beheer van sponsoring, publiciteitsdragers drukken voor onze evenementen en partners: het communicatieteam heeft een uitgebreid takenpakket. Het werkt dagelijks aan de verdere verbetering van de communicatie. Het team bestaat uit 4 personen die zich onder andere bezighouden met copywriting, marketing, design en de ontwikkeling van bepaalde processen. Onlangs focuste het marketingteam zich vooral op onze eerste grootschalige reclamecampagne en de rebranding van onze website. Dit was een van de eerste projecten van Annick, grafisch ontwerpster:

“Ik ben in september 2019 begonnen bij Mega. Ik mocht op verschillende projecten werken, maar de grootste uitdaging was de nieuwe grafische identiteit van het bedrijf. Mega gaf me direct het volste vertrouwen. Het is een waar genoegen om voor hen te werken.”

Onze studenten

Als gevolg van een sterke groei heeft Mega zijn team versterkt met de komst van Frans- en Nederlandstalige studenten van de hogescholen en universiteiten van Luik en Leuven. Deze studenten werken samen met de verschillende afdelingen van Mega. Ze zijn een echte versterking in perioden van drukte. Bovendien zijn onze studenten flexibel.

“Ik vind het erg leuk dat ik deel uitmaak van het studententeam. Het is mijn taak om klanten te helpen en samen met hen de beste oplossing te vinden! Het is een verrijkende en sociale job, bovendien leer je veel over de energiesector. Ik kan zelfs mijn familie helpen om de beste energieleverancier te kiezen.” – Sophia

Het is ook een geweldige kans voor hen om hun eerste stap te zetten in de werkwereld en wie weet worden ze net als Rachel na hun studentenjob vaste werknemers:

Werken als student bij Mega was erg interessant. Ik ben begonnen bij de klantenservice. Het is eerder het technische deel van het bedrijf. Tijdens mijn studentenjob kweekte ik veel zelfvertrouwen. De kers op de taart in mijn geval was mijn vast contract op de afdeling Operations.”

We hopen dat je wat meer hebt geleerd over de interne werking van Mega. Of het nu gaat om het departement klantenservice, operations, finance, IT of marketing: al deze taken worden volledig verzorgd door Mega-medewerkers in België. Wanneer we een beroep moeten doen op externe partners, kiezen we natuurlijk ook voor Belgische bedrijven!

Mega is een transparante Belgische leverancier met menselijke waarden en Belgische knowhow.

Als Mega-klant maakte je al de beste keuze:

De Belgische economie steunen gaat ook via je energie!

We kijken uit naar je bezoek volgende maand. Dan stellen we onze nieuwe werknemers van 2020 voor.