blog Mega

Mega, leverancier met menselijke waarden en Belgische knowhow: deel 3

2021-09-10 / Dieter

Met dit 3de deel komen we aan het einde van de reeks “Mega, leverancier met menselijk kapitaal en Belgische knowhow”. Deze maand vertellen we over de nieuwe functies die zijn gecreëerd door onze groei. Daarnaast laten we ook nieuw talent aan het woord dat we onlangs in dienst namen om de uitdagingen van 2020 aan te gaan.

Wie groei zegt, zegt de werving van nieuwe talenten

Begin januari verwelkomden we Valentine, onze HR-projectmanager. Ze is verantwoordelijk voor het interne projectmanagement binnen Mega. Haar eerste taak was de realisatie van het “Groene Mobiliteit-project”. Dit deed ze door duurzame transportmiddelen ter beschikking te stellen van de werknemers en tegelijk de veiligheid te garanderen.

Daarnaast is ze ook verantwoordelijk voor:

Dit zijn grote uitdagingen die, zoals ze zelf zegt: “vindingrijkheid en proactiviteit vereisen.” Het zijn kwaliteiten die onmisbaar zijn bij Mega en die ik daarom voortdurend moet ontwikkelen.”

Valentine werkt slechts enkele maanden bij Mega. Ze heeft een positief gevoel over haar job:

“De omgeving binnen het bedrijf is zeer aangenaam. Het is een hoogwaardig bedrijf op menselijke schaal, waar je mening belangrijk is en je uitgedaagd wordt om de beste oplossing te zoeken. […] Verder ben ik meer te weten gekomen over de energiesector, toch altijd een actueel onderwerp. ”

Kort na valentijn was het Thomas die zich bij het Mega-avontuur aansloot als Product Owner. Hij versterkt het IT-team en vervult een coördinerende rol voor alle projecten. Dankzij zijn ervaring in automatisering zal Thomas ons kunnen helpen bij de realisatie van vele projecten.

“Ik sloot me aan bij Mega als Product Owner. Ik ben de referentiepersoon tussen business en IT door een gedetailleerde en transversale visie te ontwikkelen op alle programma’s en de volledige systeemarchitectuur”. – Thomas

Net als alle nieuwe werknemers in het verleden, volgen Valentine en Thomas nu twee dagen per week een opleiding op elke afdeling (voornamelijk klantenservice en operations) om:

nieuwe werknemers

Een constante versterking van onze klantenservice.

Door de constante groei versterkt Mega haar klantenservice maand na maand.

Sylvie…

…is een van de nieuwe medewerkers die dagelijks klaarstaat voor al je vragen. Sinds begin dit jaar is ze aan de slag in het kantoor in Leuven. Sylvie komt uit een andere sector en had alles te leren over de energiesector. Beetje bij beetje heeft Sylvie het gevoel dat ze enorm veel heeft geleerd en heel wat vooruitgang heeft geboekt.
Ze vertelt ons in een paar woorden over haar eerste maanden bij Mega:

“Mega is een bedrijf waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling. Dat is wat ons in staat stelt om het beste in ons naar boven te laten komen. Maar zo kunnen we ook onze gebreken identificeren en eraan sleutelen. Eén ding is zeker, bij Mega worden de sterke punten van iedereen snel opgemerkt en gebruikt om de dagelijkse klantenservice te verbeteren.”

De persoonlijke uitdaging van Sylvie was om:

“te werken aan de efficiëntie ervan, zo veel mogelijk dossiers te behandelen, met aandacht voor de details en vooral ook met het oog op de relevantie ervan.”

Pieter…

…heeft een diploma Kunstfilosofie en -geschiedenis en is ook een van de nieuwe werknemers van de klantendienst van Leuven. Volgens hem is een menselijke aanpak de enige logische en beste manier om een doel in het leven te bereiken, zowel persoonlijk als professioneel. Op het werk moeten de dingen duidelijk en logisch zijn voor Pieter zodat hij efficiënt kan werken. Mega heeft aan zijn verwachtingen voldaan en hij zegt hierover het volgende…

“Waarom ik voor Mega heb gekozen? ‘t Is een Belgisch bedrijf dat een voorstander is van een milieuvriendelijke aanpak.”

Lionel…

Tot slot hebben we Lionel gevraagd om wat te vertellen over zijn job. Lionel werkt al 8 maanden bij Mega en doorliep alle interne afdelingen. Momenteel werkt hij op de klantendienst. Hoewel hij nu op de verkoopafdeling actief is, kan hij door zijn veelzijdigheid andere afdelingen helpen, afhankelijk van de workload. In het begin was zijn grootste uitdaging om in korte tijd een grote hoeveelheid informatie te verwerken, zowel over de processen als het interne beleid. Vandaag leert hij constant bij en verdiept hij zijn kennis over de energiesector.

“Mega gaf me een totaalbeeld op het werk, het is mijn eerste echte baan. Het is een geweldig en dynamisch bedrijf dat in volle ontwikkeling is. Een echte win-win relatie!”

Dit is het einde van de serie artikels waar je een kijkje kon nemen achter de schermen. We hopen dat je het leuk vond om over ons te lezen en ons te leren kennen. Mega is niet alleen de goedkoopste energieleverancier van België, maar het is ook een team van gepassioneerde mensen die hun uiterste best doen om jou de beste service aan te bieden.