blog Mega

Mega’s terugblik op 2022.

2023-04-25 / Nina

Bij de overgang naar het nieuwe jaar hoort zoals steeds een terugblik op het voorbije jaar. Blik samen met ons terug op 2022, het jaar waarin de energiecrisis voor heel wat uitdagingen zorgde en we anders leerden omgaan met ons verbruik.

Januari

We begonnen het jaar met heel wat goede voornemens om energie te besparen. Door de verplichting op telewerk in het kader van de coronacrisis moesten de Mega-medewerkers deze goede voornemers jammer genoeg voornamelijk van thuis uit verwezenlijken. Gelukkig hebben we ook heel wat tips om energie te besparen tijdens thuiswerk!

Februari

Naar aanleiding van de aanhoudende stijgingen van de energieprijzen kondigde de Overheid in februari een hele reeks energiemaatregelen aan, waaronder de btw-verlaging voor elektriciteit en later ook voor gas en de federale verwarmingspremie. Bij Mega gingen we meteen aan de slag om onze klanten hierover te informeren en de nodige aanpassingen zo snel mogelijk door te voeren. In de loop van het jaar werden verschillende maatregelen verlengd en werden er ook nieuwe maatregelen aangekondigd. Op onze website en onze blog vind je een volledig overzicht van de genomen maatregelen.

Maart

In maart kwamen de Megamedewerkers uit Luik en Leuven samen om bij een hapje en een drankje bij te praten. Het is altijd fijn om onze collega’s aan de andere kant van de taalgrens terug te zien!

April

Mega BueRunWe onthouden 22 april als een dag vol blijde gebeurtenissen: Nicky uit Leuven mocht zijn tweede dochtertje verwelkomen (proficiat!) en ‘s avonds trokken onze medewerkers uit Luik met z’n allen naar de bekende trappen van Bueren in Luik om de deelnemers van de BueRun aan te moedigen als sponsor van het loopevenement!

Mei

Mega 15km Liège MetropoleIn mei hadden we nog wat energie over en zetten we de sportieve trend verder als hoofdsponsor van de 15 km van Luik.

Nog in mei zijn we gestart met een nieuwe reeks blogartikels over de klantendienst. Onze medewerkers ontvangen dagelijks maar liefst 3575 oproepen en 2900 schriftelijke aanvragen over allerhande onderwerpen. Daarom namen we vanaf mei elke maand een kijkje achter de schermen van onze Mega Klantendienst en ontdekten hoe de klantendienst veelvoorkomende situaties behandelt. Zo leerden we jou alles over de eerste voorschotfactuur, afrekeningsfacturen, jouw inschrijving, jouw contracthernieuwing en verhuis. Kom jij ook graag in contact met klanten? Onze klantendienst is steeds op zoek naar versterking!

In mei mocht onze klantendienst alvast Lola (in Luik) en Julie en Luna (in Leuven) verwelkomen terwijl het IT-team op versterking kon rekenen met de komst van Vincent!

Juni

De maand juni stond in het teken van verjaardagen! Op 3 juni werd onze collega Lisa mama van een prachtig meisje en op 13 juni vierden we  Mega’s 9de verjaardag! Hoera! 

Op 13 juni 2013 ging het eerste energiecontract bij Mega van start. 9 jaar, 600.000 klanten en vestigingen in Frankrijk en Nederland later, kunnen we zeggen dat Mega is uitgegroeid tot een vaste waarde op de energiemarkt. Dit zou uiteraard nooit mogelijk geweest zijn zonder de hulp van al onze Mega-medewerkers en de steun van onze trouwe klanten. Zij motiveren ons elke dag opnieuw om het beste van onszelf te geven en een kwalitatieve service aan te bieden. 

Het Mega-team breidt trouwens elke maand uit. Zo begonnen Coralie en Valentin in juni bij onze klantendienst in Luik en startte Kurt bij de klantendienst in Leuven.

Juli

Tijdens de week van 18 juli steeg het kwik tot maar liefst 40 graden! Aangezien je bij die temperaturen best binnen bleef, deelden we een aantal tips om jouw huis koel te houden zonder jouw energiefactuur de hoogte in te sturen!  

Ook in juli mochten we nieuwe mensen verwelkomen: het HR-team werd aangevuld met Sylviane, de klantendienst in Luik kon rekenen op de komst van Sarah en de klantendienst in Leuven op Tom en Jessica!

Augustus

In augustus kon onze klantendienst op versterking rekenen met de komst van Jens in Leuven.

September

Mega Meyboom Trail BrusselsWe begonnen vol enthousiasme aan het najaar met de Mega Meyboom Trail in Brussel! Honderden sportievelingen namen deel aan deze prachtige loopwedstrijd door het Brusselse Zoniënwoud. Ondertussen genoot onze collega en kersverse mama Sylvie van de eerste momenten met haar schattige zoontje, proficiat!

Tijdens de herfstmaanden werden we jammer genoeg ook nog steeds geconfronteerd met de aanhoudende energiecrisis. Onze klantendienstmedewerkers komen dagelijks in aanraking met allerhande vragen van onze klanten. Daarom lieten we hen aan het woord om hun ervaringen over de energiecrisis van binnenuit te delen.

Oktober

Ook in oktober startten er nieuwe talenten op onze klantendienst! Sarah ging aan de slag in Leuven en Caroline en Olivier in Luik.

November 

Mega blijft groeien! In november mocht het Marketing-team Florian en Steven verwelkomen. Samen met de rest van het team verzorgen zij de visuele identiteit van Mega! Islam en David kwamen daarentegen het IT-team versterken. Welkom allemaal!

December

Begin 2022 stelden we vast dat de energieprijzen recordhoogtes hadden bereikt en dat deze trend zich ook in 2022 zou verderzetten. Dat de consumenten de gevolgen van deze energiecrisis zouden voelen, was onvermijdelijk. Daarom hebben we bij Mega steeds ons best gedaan om onze klanten zo goed mogelijk te informeren over de evolutie van de energiecrisis. We gaven dan ook heel wat tips mee om hoge energiefacturen te vermijden. Het afgelopen jaar verschenen er zo maar liefst 56 blogartikels op onze blogpagina. Van tips om energie te besparen tot alternatieve energiebronnen voor de toekomst, je las het er allemaal! 

2022 was zeker geen gemakkelijk jaar voor de energiesector en de consumenten. We kunnen alleen maar hopen dat de situatie op de energiemarkt in 2023 zal stabiliseren. Zodra dat gebeurt, zullen we onze klanten hier ook over op de hoogte brengen.  

Ondertussen maken we graag van de gelegenheid gebruik om onze trouwe klanten te bedanken voor hun steun. Het is dankzij jullie dat wij elke dag het beste van onszelf geven om de best mogelijke service aan te bieden!