blog Mega

Nieuwe website, nieuw logo en een te gekke campagne!

2021-09-03 / Dieter

Je hebt ongetwijfeld al opgemerkt dat onze website sinds enkele weken vernieuwd is. Je zag misschien ook al folders en publiciteitsvideo’s voorbijkomen? 

Een fris logo, hedendaagser design en gedurfde slogan… Stuk voor stuk nieuwigheden om onze nieuwe campagne te ondersteunen en te verspreiden. Wil je meer weten over deze nieuwe strategie? We leggen alles uit in dit artikel.

Dezelfde energie. Gewoon goedkoper.

Da’s onze nieuwe slogan!

We zochten een simpele uitspraak in enkele woorden: wat ook je leverancier is, de energie blijft dezelfde. We beschouwen energie als een voorziening die beschikbaar moet zijn voor iedereen, tegen een betaalbare prijs. Sinds het begin zetten we ons hiervoor dagelijks in!

We beloven onze klanten dat we steeds niet te kloppen prijzen zullen aanbieden. Niet alleen op lange termijn, maar ook na elke hernieuwing van je contract.

De prijs is het eerste wat je interesseert, nietwaar? En toch praat niemand erover… Daarom hebben we besloten om enkel en in alle transparantie over de prijs te communiceren! Kort, simpel, maar met impact: “Dezelfde energie. Gewoon goedkoper”. Da’s de perfecte vertaling van de positionering van Mega, je “low-cost” energieleverancier.

En het nieuw logo?

Volgens dezelfde gedachtegang wilden we ook het aantal kleuren reduceren om een levendiger en moderner logo te creëren. Dankzij de vijf kromme lijnen waaruit het logo is samengesteld kunnen we creatiever zijn in onze communicatie. Heb je het al gezien? Neem zeker een kijkje op onze website.

Reken af met je hoge energierekening.

Da’s de slogan van onze eerste grootschalige reclamecampagne. Gedurfd? Ja! Dat was het doel.

We willen de Belg de kost van zijn factuur laten analyseren en hem de contracten van de energieleveranciers in België laten vergelijken. Wist je dat slechts 20% van de Belgen de tijd neemt om jaarlijks de prijzen van zijn energiecontract te bekijken? Dit maakt het mogelijk voor de leverancier om de prijzen de hoogte in te jagen en dit voor dezelfde energie en service!

Energie is een belangrijk element in het budget van gezinnen. De energieprijs steeg de afgelopen jaren drastisch. Als je het aanbod van energieleveranciers vergelijkt kan je bijna altijd aanzienlijk besparen. Daarom hebben we een vergelijkende reclamespot gemaakt die gebaseerd is op de prijs! Je hebt het wel al opgemerkt: het merendeel van de leveranciers schuiven hun diensten en energie naar voren. Nochtans bestaat er een echte prijscompetitie. Bij Mega willen we niet zwijgen over de prijs!

De belangrijkste boodschap die we via deze campagne willen overbrengen is simpel: we zijn aanzienlijk goedkoper. Je kan bovendien makkelijk en snel de tarieven vergelijken (het duurt slechts 5 minuten met onze nieuwe vergelijker). We willen je er ook aan herinneren dat veranderen van leverancier makkelijk is: één telefoontje naar Mega of inschrijving op onze website en de bal gaat aan het rollen! Wij zorgen voor alle administratieve stappen en de opzegging van je oud contract.

Campagne

De video die sinds enkele dagen op de sociale en online media circuleert zet Belgen in scène die altijd trouw waren aan hun leverancier en (bijna) nooit veranderden. Nadat ze hun tarieven hadden vergeleken met de tarieven van Mega beseften ze dat ze te veel betaalden voor dezelfde energie. Ze kwamen op het gekke idee om de energie waarvoor ze te veel betaalden terug te nemen in het hoofdkwartier van hun leverancier.

Goedkoper. Maar hoe?

Wat betreft het kostenbeheer zijn we kampioen! We beheren je energiecontract net zo goed als de anderen, maar met minder uitgaven en meer gezond verstand. Zo kunnen we altijd goedkoper zijn!

prijs Mega

Deze reclamecampagne is een mooi voorbeeld. De campagne heeft als doel om nationale impact achter te laten zonder astronomische bedragen te investeren. Van de creatie tot verspreiding hebben we goed nagedacht over elke euro die we uitgaven: de acteurs zijn geen “sterren”, maar personen zoals jij en ik. We voegden geen speciale (muzikale) effecten toe en gebruikten 100% online media, etc.

Als klant van Mega maakte je de juiste keuze. We vonden het belangrijk dat je op de hoogte was van deze nieuwigheden en strategieën.

Als je gecharmeerd bent door onze campagne, twijfel dan niet om deze te delen op sociale media om je vrienden kennis te laten maken met Mega!