Bij de overgang naar het nieuwe jaar hoort zoals steeds een terugblik op het voorbije jaar. Blik samen met ons terug op 2022, het jaar waarin de energiecrisis voor heel wat uitdagingen zorgde en we anders leerden omgaan met ons verbruik. Lees het artikel “Mega’s terugblik op 2022.”
Categorie: Nieuws
Op deze pagina verzamelen we de laatste nieuwtjes over Mega.
Raadpleeg deze pagina dus regelmatig om op de hoogte te blijven van wat er bij Mega of op de energiemarkt gebeurt. Zodra er iets verandert (nieuwe premies, wetgevingen, energielabels, etc.), lees je het hier!
Altijd al eens een kijkje achter de schermen willen nemen? Je ontdekt op deze pagina alles over de organisatie van het Mega-team en onze kantoren. We publiceren bijvoorbeeld elk jaar een terugblik.
Je krijgt zo een samenvatting van hoe je energieleverancier het afgelopen jaar in het nieuws kwam.
De Mega klantendienst zoekt versterking!
Zoals je je ongetwijfeld kunt inbeelden, worden de klantendiensten van de verschillende energieleveranciers tijdens deze energiecrisis overstelpt met vragen. Mega is daar geen uitzondering op. Daarom zijn we steeds op zoek naar versterking voor onze teams.
Alles over het federaal basispakket voor energie.
Tijdens het laatste Overlegcomité heeft de federale overheid een reeks nieuwe maatregelen genomen om de Belgische consumenten te helpen met hun energiefacturen. De toekenning van een “basispakket” voor energie is er daar één van. Wij vertellen je alles over deze maatregel.
Lees het artikel “Alles over het federaal basispakket voor energie.”
De Mega Klantendienst: jouw afrekeningsfactuur
We nemen opnieuw een kijkje achter de schermen van de Mega klantendienst. Deze maand focussen we op jouw afrekeningsfactuur. Hoe wordt die opgesteld? Wanneer wordt ze verstuurd? Wij vertellen je er alles over!
Lees het artikel “De Mega Klantendienst: jouw afrekeningsfactuur”
De energiecrisis van binnenuit: interview.
Tijdens de huidige energiecrisis is er meer dan ooit vraag naar onze klantendienst. Vandaag laten we dan ook het woord aan de medewerkers van Mega’s klantendienst en onze CEO. Zij vertellen hoe zij deze situatie van binnenuit ervaren.
Lees het artikel “De energiecrisis van binnenuit: interview.”
De Mega Klantendienst: jouw contracthernieuwing.
In dit vierde artikel in onze reeks over de Mega klantendienst vertellen we je alles over jouw contracthernieuwing bij Mega.
Lees het artikel “De Mega Klantendienst: jouw contracthernieuwing.”
Ik ontving nog geen federale verwarmingspremie. Wat nu?
De eerste fase van de toekenning van de federale verwarmingspremie is intussen voorbij. Wie recht heeft op de premie en deze op 31 juli 2022 nog niet ontving, komt in de tweede fase van de toekenning terecht. Maar hoe verloopt die tweede fase precies? Wij vertellen je er alles over. Lees het artikel “Ik ontving nog geen federale verwarmingspremie. Wat nu?”
De klimaatopwarming: een noodsituatie!
Hittegolven, overstromingen en smeltende gletsjers zijn fenomenen die alsmaar vaker voorkomen, ook bij ons in Europa. Het zijn slechts enkele van de manieren waarop de klimaatopwarming zich laat voelen. Wat zijn de gevolgen op korte termijn en wat kan er nog worden gedaan om het tij te keren? Wij bekijken het samen met jou. Lees het artikel “De klimaatopwarming: een noodsituatie!”
De Mega Klantendienst: jouw eerste voorschot.
Tijd voor een nieuw artikel in onze reeks over de werking van de Mega klantendienst. Deze maand vertellen we je alles over jouw eerste voorschotfactuur bij Mega. Lees het artikel “De Mega Klantendienst: jouw eerste voorschot.”
De stookoliepremie van € 300: toekenningsprocedure.
Vanwege de hoge energieprijzen besloot de overheid in maart om consumenten die hun woning met stookolie of propaan verwarmen een duwtje in de rug te geven met een energiecheque van € 200. Op 18 juni werd besloten om dat bedrag te verhogen tot € 225 en vervolgens werd het bedrag nog eens verhoogd naar € 300. In dit artikel gaan we dieper in op de voorwaarden en de toekenningsprocedure van deze premie. Lees het artikel “De stookoliepremie van € 300: toekenningsprocedure.”