Transparante hernieuwingsprocedure

hernieuwingsprocedure

Meestal na 1, 3 of 5 jaar hernieuwt je energiecontract. Concreet wil dit zeggen dat je dan een andere (lagere of hogere) prijs zal betalen voor je energie. Ook na je hernieuwing zit je goed bij Mega. Uit een onafhankelijke studie van de CREG bleek namelijk dat Mega 15% voordeliger is dan haar concurrenten, hernieuwingstarieven meegerekend.

Een hernieuwing van je tarief, wat is dat juist?

Bij Mega kan je momenteel een contract afsluiten van 1 jaar. Als die termijn is afgelopen, verandert je tarief. We hernieuwen  je tarief met het goedkoopste en gelijkwaardige product, naargelang ons aanbod van het moment. We houden daarbij rekening met het type tarief (vast of variabel), de oorsprong van de energie, het serviceniveau en de contractduur.  We brengen je natuurlijk ook tijdig op de hoogte van je nieuwe tarief. Hoe we dat exact doen, leggen we uit in dit artikel.

Verandert mijn voorschot dan ook?

Niet noodzakelijk! We passen die factuur namelijk niet meteen aan. Om te vermijden dat je het overzicht verliest, verandert je voorschot alleen nadat we een afrekeningsfactuur opmaakten. Dan ontvangen we namelijk van de netbeheerder een nieuwe schatting van je verbruik.

We verrekenen je nieuwe tarief natuurlijk wel in de afrekenings- of slotfactuur. Via verbruiksprofielen kunnen we dan nauwkeurig berekenen hoeveel kilowatturen we moeten gebruiken in de verrekening van je oude en nieuwe tarief.

Mega: da’s een lagere prijs, ook na de hernieuwing

Bovendien betaal je bij Mega niet alleen vandaag een goedkopere prijs, maar ook na de hernieuwing. Dit is nog eens bevestigd door een studie van de CREG (Commissie voor de Regulering van de Elektriciteit en het Gas). Onze prijzen (inclusief de hernieuwingstarieven) zijn gemiddeld 15% goedkoper dan die van onze concurrenten. Als je klant bent bij ons zit je goed!

Hernieuwing: onze werkwijze

Ondanks dat we altijd een voordelig tarief aanbieden dragen we transparantie hoog in het vaandel. We brengen je daarom op verschillende manieren op de hoogte van je nieuwe tarief:

  • Via e-mail: minstens twee maanden voor de vervaldatum van je contract sturen we je een e-mail (of een brief) om je op de hoogte te brengen van je nieuwe tariefvoorwaarden. 
  • Via je klantenzone: we publiceren je nieuwe tarief minstens twee maanden voor de einddatum van je contract in je klantenzone.

Door deze transparante communicatie zijn we ervan overtuigd dat onze klanten altijd op de hoogte zijn van de prijs die ze betalen voor hun energie.

Weet je niet wanneer we je tarief zullen hernieuwen? Volg dan deze instructies om het te weten te komen:

  1. Log in op myMega.
  2. Ga naar “Mijn Contracten”
  3. Daar kan je in de kolom “Tarief” je tarief raadplegen. We vermelden er ook de begindatum en de duur van je contract en tarief.

Daarnaast is het natuurlijk nog altijd mogelijk om kosteloos een specifiek tarief in te stellen dat aansluit bij je behoeftes. Hiervoor kan je ons via e-mail (info@mega.be) of telefoon (016/67 60 60) contacteren. We helpen je met plezier verder!