blog Mega

De Mega klantendienst zoekt versterking!

2022-11-30 / Nina

Zoals je je ongetwijfeld kunt inbeelden, worden de klantendiensten van de verschillende energieleveranciers tijdens deze energiecrisis overstelpt met vragen. Mega is daar geen uitzondering op. Daarom zijn we steeds op zoek naar versterking voor onze teams.  


De ingewikkelde situatie op de energiemarkt sleept al maanden aan en treft alle consumenten. Het spreekt dan ook voor zich dat klanten, die geconfronteerd worden met deze ongekende prijsstijgingen, zich tot hun energieleverancier wenden om antwoorden te krijgen op hun vragen en onzekerheden. Door het grote aantal oproepen en e-mails dat de klantendienst dagelijks ontvangt, kunnen de wachttijden oplopen.

Om je een idee te geven: Mega ontvangt dagelijks 3575 oproepen en 2900 schriftelijke aanvragen (via e-mail, sociale media, etc.). Momenteel bestaat onze klantendienst uit 100 voltijdse werknemers.

Aangezien wij altijd de best mogelijke service willen aanbieden, zijn we steeds op zoek naar nieuwe talenten om onze teams uit te breiden. Zo zoeken we momenteel mensen voor de functie van Customer Care Advisor, beter gekend als klantenadviseurs. Deze functie is zowel beschikbaar in ons kantoor in Luik als in dat van Leuven!

Wat doet een Customer Care Advisor? 

Klantenadviseurs zijn hét aanspreekpunt voor onze klanten. Onze adviseurs zijn dan ook experten op het vlak van energie en helpen de klanten in alle fases van hun contract bij Mega. Dat gaat van de inschrijving tot de facturatie of het regelen van een verhuis enzovoort.

Het voornaamste doel van de Customer Care Advisor is om, na een nauwkeurige analyse van het klantendossier, de best mogelijke oplossing te zoeken voor de klant en het dossier ook verder op te volgen. De energiemarkt is erg complex en veelzijdig. Daarom is het ook niet altijd even gemakkelijk om elk aspect ervan te begrijpen. De klantenadviseur is er om klanten de markt en vooral hun energiefacturen beter te helpen begrijpen.

Welke profielen zoeken we?  

Voor de functie van Customer Care Advisor zijn we op zoek naar mensen met een diploma die graag in contact komen met klanten en dynamisch en zelfstandig zijn. Daarnaast is het ook belangrijk dat je gemotiveerd bent om bij te leren, graag in teamverband werkt en vertrouwd bent met IT-tools.

Ten slotte is kennis van de energiemarkt zeker een troef, maar niet noodzakelijk. Alle nieuwe Mega-talenten krijgen immers een volledige opleiding over de energiemarkt.

Wat heeft Mega te bieden?  

Werken bij Mega betekent deelnemen aan de ontwikkeling van een lokaal bedrijf op mensenmaat. Onze medewerkers werken in een jonge, dynamische en informele werkomgeving. Ieders mening telt en iedereen krijgt de kans zich snel te ontwikkelen en zijn of haar vaardigheden en verantwoordelijkheden te doen groeien.

Daarnaast bieden we een voltijds contract in het centrum van Luik of Leuven waarbij het salarispakket is afgestemd op kwalificaties en ervaring.

Wil jij het Mega team vervoegen?  

Herken je jezelf in het profiel dat wij zoeken? Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging en deel je Mega’s waarden? Geweldig! Wacht niet langer en solliciteer via de vacature voor Luik of Leuven.

Wie weet maak jij binnenkort deel uit van het Mega team!

Een studentenjob bij Mega? 

Ter ondersteuning van de klantendienst zet Mega het hele jaar door studenten in. Zij beantwoorden de vragen van klanten over hun energiecontracten, voornamelijk telefonisch, maar ook via e-mail.

We zoeken daarom studenten die minstens 12 uur per week beschikbaar zijn (maandag tot vrijdag). Onze studenten werken steeds in blokken van halve dagen zodat ze hun werkuren volledig kunnen afstemmen op hun lessenrooster!

Ben jij op zoek naar een studentenjob waar je voldoening uit kunt halen? Wil je graag meegroeien met een jong en dynamisch bedrijf in het centrum van Luik of Leuven? Stuur ons jouw CV via onze vacature!