Une erreur est survenue !
Merci, nous avons bien reçu votre demande.
Nous tâcherons de vous rappeler dans les 24h ouvrables (hors week-end).
Une erreur est survenue !
Merci, nous avons bien reçu votre demande.
Nous tâcherons de vous rappeler dans les 24h ouvrables (hors week-end).
ou
04 268 20 00
04 295 62 45
Nos lignes ouvrent lundi 8h00
Une erreur est survenue !
Merci, nous avons bien reçu votre demande.
Nous tâcherons de vous rappeler dans les 24h ouvrables (hors week-end).
ou
04 268 20 00
04 295 62 45
Nos lignes ouvrent lundi 8h00
Une erreur est survenue !
Merci, nous avons bien reçu votre demande.
Nous tâcherons de vous rappeler dans les 24h ouvrables (hors week-end).
2022-07-08 / Nina
Vanaf vandaag publiceren we een nieuwe reeks artikels die gewijd zijn aan onze klantendienst. We gaan in deze reeks dieper in op hoe jouw verschillende aanvragen behandeld worden: van jouw inschrijving, verhuis en klantenzone tot de aanpassing van jouw voorschot, we bespreken het allemaal!
Voor het eerste artikel van deze reeks starten we bij het begin: jouw inschrijving bij Mega wanneer je van energieleverancier verandert. Hoe verloopt zo’n inschrijving? Wat gebeurt er na de registratie van jouw inschrijving? Wij leggen je stap voor stap uit hoe ons After-Sales team jouw contractaanvraag behandelt!
Wil je graag klant worden bij Mega? Da’s zo geregeld! Je kunt je op twee manieren inschrijven:
Je online inschrijven bij Mega duurt slechts een paar minuten! Ga naar onze website www.mega.be en klik op “Klant worden” of volg simpelweg deze link.
Vervolgens vul je ons inschrijvingsformulier in. Dat bestaat uit 5 stappen:
Zodra je al deze informatie hebt doorgegeven, kun je jouw gegevens nakijken en jouw inschrijving bevestigen.
Als je hulp nodig hebt met je inschrijving kun je onze klantendienst telefonisch contacteren. Één van onze medewerkers zal het inschrijvingsformulier dan samen met jou invullen. Neem alvast de volgende informatie bij de hand om het proces te vergemakkelijken:
Net zoals bij een online inschrijving controleert onze medewerker samen met jou of alle gegevens kloppen vooraleer hij/zij jouw inschrijving bevestigt.
Enkele minuten nadat je jouw inschrijving hebt vervolledigd, ontvang je een inschrijvingsbevestiging via e-mail (als je een e-mailadres hebt opgegeven). Opgelet: deze inschrijvingsbevestiging is geen contract. De contractbevestiging volgt later.
De inschrijvingsbevestiging bevat alle informatie die je hebt doorgegeven tijdens jouw inschrijving. Zo kun je nogmaals controleren of alles klopt.
Wanneer je jouw inschrijving bevestigt, controleert ons computersysteem of er geen informatie ontbreekt of verkeerd is.
Indien een inschrijving onvolledig is of foute gegevens bevat, controleren onze medewerkers van de After-Sales afdeling die inschrijving handmatig.
Lydie maakt al jaren deel uit van het After-Sales team. Zij legt uit hoe de verificatie van “geblokkeerde” inschrijvingen in het systeem verloopt:
We controleren alle inschrijvingen met een foutmelding handmatig. Vaak gaat het om eenvoudige spelfouten in het adres of de naam of mist er informatie zoals de EAN-code. In alle gevallen nemen we contact op met de klant om na te gaan of de informatie klopt of om ons de juiste informatie te bezorgen indien er iets niet klopt. Zodra we alle nodige gegevens ontvangen, kunnen we de inschrijving valideren.
Zodra ons systeem of ons After-Sales team jouw inschrijving valideert, sturen we deze door naar de netbeheerder. Pas als ook de netbeheerder de inschrijving accepteert, ontvang je jouw contractbevestiging. Dit is het bewijs dat je contract bij Mega gevalideerd werd. In jouw contractbevestiging vind je alle gegevens van je contract en de datum waarop het contract zal ingaan. Je kunt je contract op dat moment ook downloaden.
Wanneer je van energieleverancier verandert, moeten we een opzegtermijn van minstens 30 dagen respecteren. Afhankelijk van jouw inschrijvingsdatum hoef je je dus geen zorgen te maken als je ziet dat de start van jouw contract gepland staat voor de volgende maand of de maand daarna.
Heb je je ingeschreven bij Mega en heb je jouw contractbevestiging ontvangen? Dan is alles in orde. Enkele dagen voor of na de start van je contract zal jouw netbeheerder contact met jou opnemen om de meterstanden op te vragen. Door je meterstanden door te geven, kan jouw contract bij je vorige leverancier beëindigd worden en je contract bij Mega van start gaan met de correcte meterstanden en dus ook op basis van een correct verbruik.
Je weet nu hoe jouw inschrijving bij Mega in orde wordt gebracht wanneer je van leverancier verandert. Bij Mega zorgen onze collega’s van het After-Sales team ervoor dat alle inschrijvingen volledig zijn zodat jouw overstap probleemloos verloopt.
In het volgend artikel in de reeks over onze klantendienst kom je alles te weten hoe een inschrijving in het kader van een verhuis wordt behandeld!
Voor meer informatie over de energiemarkt kun je ook altijd terecht op onze blog!